Čas: 2 - 3 minut čtení

Minutový šlofík.

Na něčem děláte, tvoříte či píšete na počítači nebo studujete materiály. Jenže moc vám to nejde. Cítíte, jak se vaše myšlení zpomaluje, víčka očí se pomalinku zavírají, tuhnete. Už ani káva nepomáhá. Nejraději byste si dal/a dvacet. ”Ty bláho, to nejde, jsem přece v práci a jsou teprve 2 odpoledne!” Co dělat, když se vám chce hodně spát, ale nehodí se to? Nalít do sebe další energiťák? Mega kafe? Mám lepší řešení: Dejte si minutového šlofíka. Čtěte recept.


Ten stav asi znáte: tíživá víčka, úbytek pozornosti, zpomalující se dech, nesoustředěnost. Možná se včerejší pařba natáhla do brzkých ranních hodin, anebo vás odrovnala posilovna. A teď je to tady - tělo chce spát. Spánek? To nee! Co by na to řekl šéf?


Přestaňte do sebe lít litry kávy, Red Bullu či Semtexu. Mám lepší tip. Stačí vám jen cca minutka. Stop. Pauza. Návod ↓

 

1 - Posaďte se pohodlně do křesla nebo na židli, která ideálně stojí na tvrdším povrchu, na plovoucí podlaze, dlažbě, ne na moc měkkém koberci.

2 - Vezměte si do ruky svazek klíčů, to je jedno, do které.

3 - Ruku, v níž držíte svazek, položte na madlo křesla či židle, pohodlně se opřete.

 

4 - Posuňte pěst s klíči, tak aby nebyla na madle židle, ale nad podlahou, přičemž loket máte pohodlně opřený o madlo.

5 - Otočte pěst dlaní dolů, aby vám v případě otevření pěsti klíče vypadly na zem.

6 - Druhou ruku si pohodlně položte, kam chcete.

 

7 - Sedíte v pohodlí? Zavřete oči.

8 - Pomalu budete tuhnout, upadat do spánku.

9 - Avšak v momentě, kdy usnete, svaly v ruce povolí, dlaň se otevře.

 

10 - Klíče spadnou na podlahu. Řinčení vás zase probudí - nemáte-li na podlaze měkký kobereček.

11 - Mikrospánek je za vámi, jen malý minutový šlofík. Po probuzení pomalu vstaňte, protáhněte se, udělejte pár dřepů, napijte se vody.

12 - Pokračujte v práci. Bdělost by vám díky minutovému šlofíku měla vydržet třeba na další hodinu.

13 - Až na vás zase přijde únava, dejte si dalšího mikrošlofíka.

 

Pozor: mikrospánek nenahrazuje kvalitní spánek! Až dorazíte domů, dejte si alespoň “dvacet”. A jděte spát dříve, ať jste ráno zase jako rybička.


Pomohlo? Jak se po mikrospánku cítíte?

MaK.
Autor: MaK.Web: http://www.mamcas.cz
Lovec času, stratég obsahu, bloger a hobby fotograf brouzdající Českým rájem a světem.


Pro lidi,
které nebaví
uspěchaný 
svět

Nejnovější inspirace

Web používá cookies. Kvůli nařízení EU vás o tom musím informovat.